Puslapiai

2013 m. kovo 22 d., penktadienis

Super valiklis

Neiškenčiu nepasidalinusi nuostabiausiu iš visų mano turėtų valiklių receptu. Šitas valiklis valo kaip uraganas :-) ! Tinka viskam - kriauklėms, plytelėms, voniai, klozetui, langams, orkaitei... Turiu prisipažinti, kad pamačiusi šitą receptą internete ir paskaičiusi aikčiojančius susižavėjimo komentarus,  buvau šiek tiek skeptiška. Bet - toks jau mano būdas - turėjau išmėginti.
Rezultatas pranoko visus lūkesčius. Tokio efekto nesitikėjau tikrai. Dabar jau pas mane rikiuojasi visa eilė stiklainiukų, kuriame bręsta šita gėrybė, ir tik žiūriu,kad niekad nepritrūkčiau!

Pasigaminti valiklį trunka kelias akimirkas, tik tenka palūkėti, kol jis subręsta. Bet kantrybė atsiperka su kaupu! Niekas taip nenublizgins vandens čiaupų ir plytelių, kaip šitas citrusinis enzimų vanduo.

1.Nusipirkite apelsinų, citrinų, laimų, greipfuktų - žodžiu, citrusinių vaisių. Išsispauskit sultis ir skaniai išgerkit.
2. Žieveles sumeskit į stiklainį, pridėkit iki pat viršaus. Tada užpilkite actu (paprastu, 9%), užsukite dangtelį ir palikite taip stovėti apie 2 savaites.

Po dviejų savaičių skystį nukoškite ir supilkite į buteliuką (aš mėgstu susipilti į purkštuką, taip daug patogiau). Pulkite išmėginti - net neabejoju, kad būsite sužavėtos!
Likusias žieveles meskite į kompostą.

Ekologiška, nekenksminga nei jums, nei aplinkai. Ir taupu - jokių pinigų chemikalams puošniuose buteliukuose.

P.S. Ką nervina acto kvapas (nors jis tuoj pat išgaruoja), galite į paruoštą naudojimui skystį įlašinti kelis lašus mėgstamo eterinio aliejaus.

Jei patiks - nepamirškite pasidalinti receptu su draugėm. Visi nusipelnėm gyventi sveikiau!

Kitas būdas natūraliai, be chemikalų išvalyti namus bei išdezinfekuoti virtuvę bei vonią yra vandenilio peroksidas. Tiesiog supilkite jį į purkštuką, apipurkškite paviršius, truputį palaukite ir nuvalykite drėgna šluoste. Viskas spindės švara, net neabejokite. Vandenilio peroksidas yra nuostabi priemonė, tai vanduo, prisotintas deguonies. Jis absoliučiai nekensminga, nes tuoj pat suyra į deguonį bei vandenį. O jo dezinfekuojantį poveikį matome akivaizdžiai, kai valome žaizdas - jis išputoja, sunaikindamas visus mikrobus ir bakterijas.
hyd.per.-horizontal

Vandenilio peroksido poveikį geriausiai pajutau, kai išnaikinau namuose ilgą laiką turėtą bėdą. Manau, ne viena šeimininkė, besistengdama blizginti ir kvėpinti namus, naudoja tokias priemones, kaip Ajax ir pan. Šitos priemonės po kelių naudojimo kartų padengia grindis tokia nematoma plėvele, kuri ima gesti ir ten veisiasi bakterijos. Kiekvieną kartą išplovusi grindis (o mūsų grindys beveik vien plytelės) turėdavau vėdinti visus namus, nes pasklisdavo labai nemalonus, toks kaip senos mazgotės, kvapas. Ko tik aš nedariau, kad šitą kvapą išnaikinčiau! Padėjo tik vandenilio peroksidas. Gerai, negailėdama, išpurškiau visas grindis, palaukiau porą minučių, tada perploviau švariu vandeniu, iššluoščiau sausu skuduru, ir viskas - nemalonaus kvapo neliko. Daugiau mano namuose nebėra jokių cheminių grindų plovimo priemonių - tik švarus vanduo ir truputis enziminio citrininio valiklio, kurį aprašiau aukščiau.
O jei kur įsimeta pelėsiukas ar šiaip nešvarumai susikaupia - padeda vandenilio peroksidas.

4 komentarai:

  1. Autorius pašalino šį komentarą.

    AtsakytiPanaikinti
  2. DEKOJU UZ SVAROS NUOSTABIUS RECEPTUKUS!MANO ODA YRA LABAI JAUTRI,ALERGISKA HEMIJAI,TAI MAN CIA BUS ISSIGELBEJIMAS.DABAR IKELSIU JUSU NUORODA I FACEBOOKA,TE VISOS MANO DRAUGES TAI PASINAUDOJA IR DEKOJA JUMS INESA PETRA.:)

    AtsakytiPanaikinti
  3. Nenoriu gesinti tokio entuziazmo, bet tiesa svarbiau:). Ir tuo labiau, kad mano patarimas bus labiau naudojamas, garantuotai:).

    Valykite viską su paprastu 9% actu ir nekaupkite šiukšlių namuose :). Kur galima - naudokite vieną, kur jautresnis paviršius - skieskite, bet tikrai nežaiskite su tomis žievelėmis:). Man toks įtarimas kyla, kad straipsnio autorė arba nieko panašaus niekada nenaudojo arba sugudravo ir neparašė visos tiesos iki galo:).

    Aš mėginau tą receptą, ne iš čia, bet radau kažkada internete ir pažaidžiau:). Tos žievelės taip gražiai atrodo tik pradžioje, paskui gaunasi baisi ruda košė, su kuria savo gražių namų niekas tikrai nenorės terlenti:). Išmetus likusias žieveles, tas enziminis citrininis valiklis:)) irgi atrodo labai nesimpatiškai - rudas murzinas skystis:).

    AtsakytiPanaikinti
  4. man tai nesigauna su natūraliais, kai naudoju kažką tokio nejaučiu, kad išvalo. dezinfekcija turi būti su tam skirtom pramoninėm priemonėm, mano nuomone ir plačiau pasidomėjusi taip galvoju..

    AtsakytiPanaikinti